Wspomnienia uczniów z zajęć z PROJEKTORem Czwartkowe zajęcia zaczęliśmy od zabawy integracyjno- zapoznawczej oraz opracowania ,,kontraktu”, dotyczącego zachowania podczas naszych spotkań, którego dzieci zobowiązały się przestrzegać. Następnie, po krótkim wprowadzeniu do tematu, przeszliśmy do sedna, czyli przeczytania 3 listów o rożnej tematyce: świadomość medialna, ochrona planety, szczęście osobiste. Po każdym liście dzieci miały do wykonania zadania dotyczące poszczególnych obszarów. Na koniec, poprzez głosowanie, grupa wybrała jeden temat najbardziej ich interesujący i który będziemy dokładnie omawiać na kolejnych zajęciach z PROJEKTORem. Drugiego dnia po krótkim wprowadzeniu i zabawie, przypomnieniu kontraktu i notatek z poprzedniej lekcji, poznaliśmy kategorie w obszarze świadomości medialnej. Były nimi: fake newsy, cyfrowy ślad, informacje w sieci, netykieta, współpraca w sieci. Dzieci miały za zadanie znalezienie w klasie karteczek z definicjami jakie będą pasowały do tych kategorii. Tym sposobem dowiedziały się jak powinno zachowywać się w sieci, a czego nie powinno się robić. Wspólnie stworzyliśmy strategie rozwiązania sytuacji, gdy dostrzeżemy, że ktoś jest obrażany w internecie przez drugą osobę. Aby zachęcić dzieci do działania wykonaliśmy plan, podzieliliśmy się obowiązkami i wyznaczyliśmy harmonogram zajęć. Zajęcia zakończyły się podsumowaniem i pożegnaniem. |
|